Aukļu pakalpojumi

Aukļu pakalpojuma kompensēšana Ķekavas novadā

Ķekavas novada pašvaldības kompensācija auklēm (bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzējiem) 230 euro apmērā ar 2024. gada 1. martu (2024. gada 28. februāra lēmums Nr.23, protokols Nr.5.), šeit: (šeit saite uz lēmumu, lēmums pielikumā)

Kompensācija tiek piešķirta no bērna pusotra  gada līdz piecu gadu vecumam.

Kompensācija tiek piešķirta saskaņā ar šādien nosacījumiem,

  • bērns ir sasniedzis pusotra gada vecumu;
  • bērna un viena no bērna likumiskajiem pārstāvjiem deklarētā dzīvesvietas adrese ir Ķekavas novada administratīvajā teritorijā;
  • bērns, atbilstoši pašvaldības domes apstiprināto saistošo noteikumu prasībām, reģistrēts pašvaldības reģistrā, kurā reģistrē pieteikumus pašvaldības finansēta pirmsskolas izglītības pakalpojuma saņemšanai un bērnu nenodrošina ar pakalpojumu, sasniedzot pusotra gada vecumu;
  • bērns nav reģistrēts citas pašvaldības izglītības iestādē un par šo bērnu pašvaldība neveic attiecīgās pašvaldības padotībā esošās izglītības iestādes uzturēšanas izdevumu finansēšanu.

Bērna likumiskais pārstāvis (vecāks), lai saņemtu Ķekavas novada pašvaldības kompensāciju aukles pakalpojumam, rīkojas šādi:

Saistošie noteikumi Nr.2/2023,

šeit: https://kekava.lv/wp-content/uploads/2023/03/2023_2-kompens-PII-aukles.pdf

Iesniegumu par kompensācijas piešķiršanu var iesniegt klātienē Ķekavas novada pašvaldības Klientu apkalpošanas centros vai parakstītus ar elektronisko parakstu, sūtot uz e-pastu: novads@kekava.lv

Klientu apkalpošanas centri:

  • Gaismas iela 19, k-9-1, Ķekava, Ķekavas novads, LV-2123 – pie klientu apkalpošanas speciālistes;
  • Uzvaras prospekts 1A, Baloži, Ķekavas novads, LV- 2128 – pie klientu apkalpošanas speciālistes foajē;
  • Pārupes iela 3, Baldone, Ķekavas novads, LV-2125.

Tālākās darbības kompensācijas piešķiršanai un saņemšanai:

  • pašvaldības Kompensācijas piešķiršanas komisija (turpmāk – komisija) izskata vecāka iesniegumu un piešķir kompensāciju, ja atbilst kompensācijas piešķiršanas nosacījumiem;
  • komisijas pozitīva lēmuma gadījumā, pašvaldība sagatavo un slēdz līgumu ar vecāku par kompensācijas izmaksas kārtību;
  • līgumu nosūta uz vecāka iesniegumā norādīto elektronisko pasta adresi;
  • vecāks līgumu paraksta ar elektronisko parakstu vai papīra formātā;
  • līgumu parakstītu ar elektronisko parakstu sūta uz novada e-pasta adresi: novads@kekava.lv vai līgumu parakstītu papīra formātā nogādā Klientu apkalpošanas centros.

Ja vecāks izvēlējies aukli, ar kuru Ķekavas novada pašvaldībai nav noslēgts līgums, rīkojas šādi:

  • aukle iesniedz iesniegumu (iesnieguma veidlapa) pašvaldībai, klātienē Klientu apkalpošanas centros vai parakstītu ar elektronisko parakstu sūtot uz e-pastu: novads@kekava.lv;
  • aukle ir reģistrēta Bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēju reģistrā un saņēmusi Izglītības kvalitātes valsts dienesta bērnu uzraudzības pakalpojumu sniedzēja reģistrācijas apliecību, informācija šeit: https://www.ikvd.gov.lv/lv/pakalpojumi/bernu-uzraudzibas-pakalpojuma-sniedzeja-aukles-registracija
  • aukle ir reģistrēta Valsts ieņēmumu dienestā (VID) kā nodokļu maksātājs – saimnieciskās darbības veicējs vai patentmaksas maksātājs. Aukles pakalpojuma sniegšana ir saimnieciskās darbības veids, informācija šeit: https://www.vid.gov.lv/lv
  • aukle atbilst iepriekš norādītajiem nosacījumiem, tiek sagatavots un noslēgts līgums ar aukli un nosūtīts uz aukles e-pasta adresi.

Kompensācijas saņemšanai aukle mēneša pēdējā darba dienā iesniedz šādus dokumentus:

PNA ar pielikumu sagatavo elektroniski un sūta uz pašvaldības e-pasta adresi: rekini@kekava.lv

Aukļu datu bāze
Bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēji pieejami: https://www.viis.gov.lv/registri/bups